Coach kompas, de ontdekking naar jouw niche!

Coach Kompas en het ontdekken van jouw niche en doelgroep!

coach kompas niche doelgroep ontdekken

Anderen helpen weer hun richting te vinden in het leven: daar geniet je van. Je wilt mensen helpen en ondersteunen. Na lang wikken en wegen heb je de keus gemaakt. Je wilt coach worden! Een erkend vakmanschap dat met de tijd populairder wordt. De vraag naar gecertificeerde en erkende coaches wordt steeds groter. En jij vervult die de vraag maar al te graag.

Als coach heb je al veel mogen leren en ontdekken. Je bent opzoek gegaan naar een goede opleiding en je hebt je hart en ziel gestoken in de nieuwe kennis. Je kan aan de slag! Mensen helpen. Als loopbaancoach, lifecoach, NLP-coach of misschien wel paardencoaching. Je hebt je roeping gevonden.
Maar heb jij al eens nagedacht over je persoonlijke niche, jouw unieke doelgroep?

Wie ga jij coachen?

Maar wat nu? In de tijd van digitalisering en vindbaarheid is het nog best lastig om tussen al die miljoenen mensen zichtbaar te worden. Je hebt LinkedIn, Facebook, Instagram en veel experts geven aan, dat blogs schrijven op je website ook een goed middel is.
Je steekt tijd en liefde in je content, en probeert te groeien. Want jij staat klaar voor iedereen die hulp nodig heeft.
Maar voor wie schrijf je je content? Wie ga jij nu precies helpen?

Wij kwamen een quote tegen, een mooie, maar vooral een hele belangrijke:

“Verkoop je alles voor iedereen, dan verkoop je eigenlijk niks voor niemand”

Coca-Cola

Maar waar gaat deze quote over? Het gaat over het belang van het kennen van je doelgroep. Het is onmogelijk om iedereen te geven wat ze willen.

En je kan je content niet baseren op iedereen. Kiezen wie jij gaat helpen en wat jouw persoonlijke niche is, is dus erg belangrijk voor succes.

Misschien denk je nu: “maar als ik mij op zoveel mogelijk mensen richt, is de kans groter dat iemand bij mij een dienst af wil nemen.” Maar dit is niet helemaal correct. Als je zelf niet helemaal duidelijk hebt wie je wilt coachen, zal bijna niemand zich aangesproken voelen.
Zelfs een groot bedrijf als Coca-Cola heeft voor elk product een niche. Ze hebben besloten om Coca-Cola Light te richten op vrouwen en Coca-Cola Zero op mannen.

Heb je je niche duidelijk? Dan voelt je doelgroep zich aangesproken en speciaal.
Je praat namelijk tegen hen. Als je weet waar je moet zijn, bereik je meer mensen en is je marketing goedkoper.

Kortom: het ontdekken van je niche en jouw ideale klant is belangrijk om mensen echt te kunnen helpen. En aangezien wij net zoals jou graag willen helpen, hebben wij de Coach Kompas ontwikkeld. Om jouw doelgroep duidelijk te krijgen, hoe jij je kan onderscheiden in tijden van digitalisering en een groeiende markt en maak je kennis met de wereldbeproefde Big Five for Life methodiek.

 

EERSTVOLGENDE COACH KOMPAS:

Geen evenementen

 

Meer weten over de Coach Kompas en wat wij je allemaal laten ontdekken? Klik dan hier en meld je aan voor de eerstvolgende datum!

10 manieren om je leven nu te verbeteren
photo

John Strelecky geeft je gratis tips om het leven van je dromen te leiden!

DOWNLOAD HET GRATIS E-BOOK